Aplikacja_mobilna_Lista_nawyków_śledzenie_postępów_instrukcja_obslugi

Wyrabianie nawyków – Lista celów na codzień

Cześć! Chcesz poprawić coś w swoim życiu – np. nauczyć się angielskiego, programowania, organizacji, wziąć się za siłownię czy cokolwiek innego? Nic … „prostszego” wystarczy robić to codziennie… Tak wiem, to ta trudna część 🙂

I tu z pomocą przychodzi aplikacja Śledzenie Postępów – Goal Tracker & Habit List.

Logo - Śledzenie postępów - Goal Tracker & Habit List

Pobierzesz ją w tym miejscu:

Pobierz z Google Play

Wpis w formie wpisu video

Proszę bardzo 🙂

 

Użytkowanie aplikacji:

Aplikacja jest bardzo prosta w użyciu. Po jej uruchomieniu startujesz z pustą listą celów:

Lista_nawykow_do_wyrobienia_pusty_ekran

Dodaj nowy cel klikając w ikonkę plusa w prawym dolnym rogu (prawdopodobnie od razu po włączeniu będziesz na tym ekranie). Przejdziesz na ekran dodawania celu:

Nowy_Cel_Habit_List

Na powyższym ekranie wpis nazwę celu, wybierz jak często ma być powtarzane i czy chcesz otrzymywać powiadomienia. Osobiście nie lubię powiadomień, dlatego u mnie wygląda to tak:

Nauka_angielskiego_nawyk_aplikacja_mobilna_android

Wystarczy zapisać taki cel i już będzie na Twojej liście:

Nowy_nawyk_nauka_angielskiego_Habit_List

Taki widok nie wygląda zbyt zachęcająco. Proponuję zmienić wygląd na tygodniowy. Zmienisz to klikając 3 poziome kreseczki w lewym górnym rogu:

Zmiana_widoku_na_tygodniowy_Habit_List

I wybierając widok tygodniowy:

Widok_tygodniowy_nawyki_i_cele_Habit_List

Od razu lepiej

Pora w analogiczny sposób dodać kilka innych celów np.

Przykladowa_lista_celow_Habit_List

Jako, że danego dnia wykonałem wszystko odznaczam jako wykonane:

Przykladowa_lista_celow_wykonane_Habit_List

Dodanie aplikacji jako widget na ekranie głównym

Ok, 90% za nami :). To co wystarczy teraz zrobić to codziennie wieczorem wchodzić do aplikacji i odznaczać co wykonałeś/aś, a na co danego dnia zabrakło „czasu” (a może motywacji? 😉 ). Zaraz zaraz, czy na prawdę muszę codziennie wchodzić w aplikację, przecież zapomnę o tym za 2 dni… No właśnie. Aby uprościć sobie zadanie zdecydowanie polecam dodanie widgetu aplikacji na ekranie głównym. W tym celu na ekranie startowym dotykasz wolnej przestrzeni:

Ekran_Glowny_Android_Przytrzymaj_aby_dodac_Widget

I przytrzymujesz chwilkę:

Dodawanie_Widgetu_Android

Następnie wybierz widżety i znajdź śledzenie postępów:

Widget_Śledzenie_Postępów

Ok, pozostało przytrzymać widget aby zwiększyć mu rozmiary do docelowych i tym sposobem uzyskujesz następujący widok:

Ekran_glowny_Android_wraz_z_widgetem_śledzenie_postępów

Docelowo – po kilku dniach używania aplikacji będziesz miał taki widok:

Docelowy_ekran_glowny_śledzenie_postępów

Teraz dużo trudniej będzie Ci zapomnieć jakie masz codzienne drobne plany, które skumulowane dają duży efekt.

Instalacja aplikacji do budowania nawyków

Instalacja odbywa się w taki sam sposób jak wszystkich innych aplikacji na system Android. Należy wejść w Sklep Play:

Aplikacja Sklep Play_Android

I wyszukać np. „Habit list”:

Sklep Play - Wyszukiwanie Habit List

Z listy aplikacji…

Sklep Play - Wyszukiwanie Habit List_Wyniki

…Wybrać aplikację „Goal Tracker & Habit List”

Aplikacja_Śledzenie_Postępów_czyli_Goal_Tracker_&_Habit_List

Kliknąć zainstaluj i odczekać kilka minut 🙂

To wszystko! 🙂

Kopia zapasowa (backup) celów

Jeśli zmieniasz telefon i potrzebujesz zachować swoje cele wraz z historią potrzebujesz dokonać kopii zapasowej. W tym celu wejdź w aplikację a następnie wybierz w lewym górnym rogu 3 równoległe linie:

Backup_Kopia_Zapasowa_Aplikacja_Śledzenie_Postępów_czyli_Goal_Tracker_&_Habit_List

Kliknij eksportuj cele. Następnie wybierz dysk Googla a następnie swoje konto Gmail.

Na nowym telefonie po zainstalowaniu aplikacji wystarczy przejść tą samą drogę, lecz zamiast „Eksportuj Cele” wybrać „Importuj Cele”.

Podsumowanie:

Jestem przekonany, że drobne rzeczy zmienione na stałe i powtarzane mają bardzo duży wpływ na przyszłość – trochę jak z efektem motyla lecz w odwrotną stronę. Tj. czemu tak dużo ludzi zastanawia się co by było gdyby coś zadziało się w przeszłości, zamiast wziąć się za teraźniejszość, aby przyszłość była lepsza? 🙂

Odnośnie samych celów – tu jesteś ograniczony/a jedynie swoją wyobraźnią, może potrzebujesz zapisać sobie „Nie krzyczeć na dzieci”, „Częściej rozmawiać ze swoją żoną/mężem”?

Chciałbym jeszcze dodać, że powyższe screeny nie oddają pełni prawdy – nie jest tak prosto mieć aż tyle pól checked. I tak najważniejsze to wpaść w pewien rytm i robić to co się zaplanowało codziennie (lub chociaż prawie codziennie). Oczywiście dużo łatwiej napisać niż zrobić – wszyscy jesteśmy tylko (i aż) ludźmi.

Dodaj komentarz